Spice.lt

Špinatai

Špinatai

Špinatai - labai maistinga daržovė, joje rasite riebalų, augalinių baltymų, angliavandenių, chlorofilo bei mineralinių druskų. Taip pat netrūksta ir vitaminų: A, B1, B2, B6, C, PP, P, E, D2, K. Beje, visi šie vitaminai išlieka ir termiškai apdorojant špinatus. Špinatuose gausu kalio, magnio, lengvai pasisavinamų geležies ir jodo druskų.

Jų ypač rekomenduojama valgyti paaugliams, taip pat tiems, kuriuos kamuoja anemija, hipertenzija, nervinis išsekimas, rachitas, tuberkuliozė ar diabetas, nes organizmas lengvai pasisavina naudinguosius špinatus.
 
Špinatai didina hemoglobino kiekį kraujyje, gerina skydliaukės darbą, stimuliuoja virškinimo sistemą, stabdo ląstelių senėjimo procesus, stiprina žmogaus imunitetą.
 
Vienintelis špinatų trūkumas - juose yra daug oksalo rūgščių. Todėl jų vartojimą reikėtų riboti vaikams ir tiems, kurie serga kepenų, tulžies pūslės ir dvylikapirštės žarnos ligomis, nefritu.
 
Beje, šviežiuose špinatuose oksalo rūgštis yra nepavojinga. Verdant daržoves ją galima neutralizuoti į vandenį įpylus grietinėlės ar pieno.
 
Špinatai puikiai dera su sūriu, šonine, pomidorais, kedrų riešutais. Kadangi net ir termiškai apdoroti špinatai išlieka sodrios žalios spalvos, juos dažnai naudoja pyragų ir užkepėlių įdaruose.
 
Špinatų reikia skinti arba įsigyti tiek, kiek galėsite suvalgyti iš karto. Šaldytuve neplautus špinatus galima laikyti 2-3 dienas. Užšaldytus - neilgiau kaip 3 mėn.