Straipsniai
Greita paieška
Receptai
Draugai

Alternatyvios mitybos paieškos: žaliavalgystė

2012-06-08 15:42:59
Spausdinti Komentarai     Teksto dydis
Alternatyvios mitybos paieškos: žaliavalgystė

Žaliavalgystė tai toks mitybos būdas, kuomet žmogus nevalgo kepto, virto, troškinto ar kitaip termiškai apdoroto maisto. Žmonės, propoguojantys ši mitybo būdą, maistą kaitina ne aukštesnėje nei 43 C temperatūroje arba visiškai jo termiškai neapdoroja. Taip maiste išsaugomi vitaminai, nesunaikinami enzimai ir veikliosios medžiagos.

Tiesa, dažnai žmonės apie žaliavalgystę būna dvejopos nuomonės. Vieni teigia, kad šis mitybo būdas tikra panacėja, galinti išgelbėti pasaulį, sunaikinti visas ligas ir net padėti ataugti dantims. Kita pusė sako, kad tai dar viena ekologijos „mados“ tendencija, kuri greitai pradings.

Į žaliavalgystę reikėtų žiūrėti kaip į vieną natūralaus ir sveiko gyvenimo dalį, kuri gali mums padėti palaikyti gerą sveikatą. Tačiau reikia nepamiršti, kad mus supa begalė veiksnių ir jei pakeisime tik mitybą, pasaulis taip greitai nepasikeis.

 

Pagrindiniai aspektai:

  • Kuo natūralesnis maistas. Geriausia maistą valgyti tokį, kokį jį mums duoda gamta. Idealu būtų, jei žmogus galėtų valgyti vos nuskintus vaisius ar išrautas daržoves. Pavyzdžiui, būtų labai gerai nenulupti odelės, tačiau tai praktiškai neįmanoma, jei jūsų daržovė nėra auginta ekologiškai.
  • Artima geografinė zona. Geriausia rinktis tuos maisto produktus, kurie auga mūsų geografinėje zonoje, nes mūsų organizmas geriausiai prisitaikęs prie jų. Ilgai gulėję ar transportuojami maisto produktai ne tik praranda daugelį naudingųjų savybių, bet ir prisideda prie aplinkos teršimo.
  • Standartinių žaliavalgų mitybos racionas yra labai panašus į veganų. Tik žaliavalgiai be visų daržovių dar vartoja gyvulinės kilmės produktus. Gyvo maisto propoguotojų racioną sudaro žali vaisiai, daržovės, riešutai, daiginti grūdai, gyvulinis maistas. Produktai valgomi atskirai arba iš jų daromi įvairūs patiekalai, kurie paskaninami prieskoninėmis žolelėmis ar sultimis. Manote, kad tai prėskas ir sausas maistas? Anaiptol, Lietuvoje jau yra žalio (dar vadinamo gyvo) maisto restoranas, internete gausybė įvairiausių receptų, vyksta seminarai bei leidžiamos knygos apie tai, kokių skanėstų galima pasigaminti.
  • Gyvo maisto virtuvėje yra naudojami įvairūs maisto paruošimo būdai: mirkymas, džiovinimas, daiginimas, fermentavimas – rauginimas, smulkinimas, sulčių spaudimas. Sultys spaudžiamos iš vaisių, daržovių ir iš įvairių žalumynų (prieskoninių žolelių, įvairių laukinių augalų). Žalumynai praturtina sultis dideliu kiekiu mineralų, kurie tokiu būdu yra lengviau ir greičiau pasisavinami, nei, tarkim, valgant didelį dubenį špinatų ar kitų žalumynų salotų.
  • Jei jau nusprendėte išmėginti žaliavalgystę, pirmiausia, turite tinkamai subalansuoti savo mitybos racioną, kad gautumėte visas organizmui reikalingas medžiagas. Yra keletas produktų grupių: daržovės, vaisiai, ankštiniai, sėklos, prieskoniniai augalai. Pasirinkę bent vieną ar kelis produktus iš skirtingų grupių, gausite visavertį racioną.
  • Į žaliavalgystę rekomenduojama pereiti palaipsniui, nedarant radikalių pokyčių, kad organizmas nepatirtų streso. Ypač tai rekomenduojama turintiems rimtų sveikatos problemų ar išgyvenantiems įvairius pokyčius savo gyvenime, pavyzdžiui nėštumas.

Perėjusių prie „žalios“ mitybos teigimu, daugelis iš jų sveikatos pagerėjimą pajaučia labai greitai – po poros mėnesių. Nustoja kamuoti skausmai, dingsta organizmo sunkumas, pagražėja oda, sumažėja alergijų.

Kadangi organizmas išgyvena rimtus pokyčius, dažnai jis sureaguoja ir priešingai nei buvo tikėtasi. Gali atsirasti silpnumas, pykinimas, plaukų slinkimas, virškinimo sutrikimai ir pan. Pereinamasis laikotarpis priklauso nuo to, kaip staigiai žmogus pradėjo maitintis žaliai ar jau buvo tam pasiruošęs. Paprastai pereinamasis laikotarpis trunka nuo 6 iki 12 mėnesių.

Komentarai0

Panašūs straipsniai

TOP 5 produktai tikriems vyrams
TOP 5 produktai tikriems vyrams

Kiekviena moteris privalo rūpintis ne tik savo, vaikų, bet ir mylimųjų sveikata. Štai produktai, kurie reikalingi Jūsų vyro sveikatai ir gerai savijautai.

Topinambo suteikiama energija
Topinambo suteikiama energija

Topinambo šakniagumbiai šiek tiek panašūs į bulves, tačiau jie labiau išsikraipę, yra pačių netikėčiausių formų. Tai ankstyva daržovė. Jau anksti pavasarį galima prisikasti jos gumbų. Rudenį topinambų derlių galima nuimti vėliausiai iš visų. Žiemą gumbai gerai išsilaiko net palikti žemėje arba iškasti ir laikomi karu su bulvėmis.

Prieskoniai svoriui mesti
Prieskoniai svoriui mesti

Įvairiausi prieskoniai kiekvienam patiekalui suteikia neįtikėtiną skonį, padaro jį sotesnį ir sodresnį. Tačiau ar žinojote, jog gardindami patiekalus aštriais prieskoniais galite atsisveikinti ir su papildomais kilogramais. Mėsa pagardinta čili pipirais ar garstyčiomis pagreitina medžiagų apykaitą net 25 procentais! Taigi sužinokime daugiau apie prieskoninias žoles.

 Daugiau straipsnių
Ar žinote, kad...

Kepant riebalai mažiau spragsės, jei įbersite truputį druskos.

Rodyti kitą patarimą
Reklama
Dienos populiariausi
Troškinys su soja Virtos “gėlytės” Kepta žuvis marinate Marinuoti žiediniai kopūstai Vištienos kepsniukai Purūs keksiukai
Reklama
Prisijunk prie mūsų!