Straipsniai
Greita paieška
Receptai
Draugai

Kas gali konkuruoti su alyvuogių aliejumi?

2011-01-11 15:51:17
Spausdinti Komentarai     Teksto dydis
Kas gali konkuruoti su alyvuogių aliejumi?

Yra patiekalų, kurie be aliejaus būtų neskanūs, o kartais ir visai nenaudingi. Pavyzdžiui, be jo organizmas nepasisavina riebaluose tirpstančių vitaminų A, D, E ir K. Taigi, gerdami šviežiai spaustas morkų sultis visada įsilašinkite į stiklinę lašelį aliejaus. Apie alyvuogių aliejaus vertingąsias savybes žinome daug, tačiau apie kitų aliejų - vargu. Taigi, ar yra kas gali konkuruoti su šiuo produktu?

Linų

Nesočiųjų riebalų rūgščių šiame aliejuje du kartus daugiau nei žuvų taukuose. 1-2 šaukštai linų aliejaus - omega-3 ir omega-6 riebalų rūgščių paros norma. Šiuo aliejumi galima gardinti salotas ir daržovių garnyrus.

Moliūgų sėklų

Jis stiprina imunitetą. Moliūgų aliejus šalina iš organizmo toksines medžiagas, palaiko arterijų ir odos elastingumą. Beje, jis tinka tik šaltiesiems patiekalams skaninti.

Sojų

Pirmauja tarp aliejų dėl mikroelementų gausos.

Raudonasis palmių aliejus

Šis aliejus daug vertingesnis, bet, deja, ir gerokai brangesnis už paprastą palmių aliejų. Jame daug beta-karotino. Viename šaukšte šio aliejaus yra vitaminų A ir E paros dozė. Aliejus tinkamas kepimui, juo galima gardinti salotas.

Garstyčių

Garstyčių aliejuje yra polinesočiųjų riebiųjų rūgščių, kurios mažina aterosklerozės, trombozės formavimąsi. Jis turtingas A, D (jo garstyčių aliejuje 1,5 karto daugiau nei saulėgrąžų) ir E vitaminų, taip pat natūralaus antioksidanto, kuris normalizuoja medžiagų apykaitą, lėtina senėjimo procesus. Šiuo aliejumi tinka gardinti daržovių patiekalus, ant jo galima kepti bulves.

Kanapių

Kanapės yra puikus, gerai pasisavinamų augalinių baltymų šaltinis. Jų aliejus turtingas omega-3 riebalų rūgščių. Kanapių aliejų galima naudoti šaltiems užkandžiams, salotoms, padažams.

Komentarai0

Panašūs straipsniai

 Egzotiški prieskoniai
Egzotiški prieskoniai

Šiuolaikinė virtuvė neįsivaizduojama be įvairių prieskonių, kurie maistui suteikia savitą, nepakartojamą aromatą bei skonį.

Garstyčios
Garstyčios

Garstyčių sėklose yra iki 25 % riebiųjų aliejų. Jų lapuose daug A2, B1, C, B2, PP vitaminų, kalcio bei geležies druskų. Iš lapų gaminamos salotos, juos galima troškinti ir virti, patiekti kaip garnyrą prie mėsos ar įvairių žuvies patiekalų. Garstyčių aliejus yra ypač naudingas, nes jame yra polinesočiųjų riebalų rūgščių, kurios mažina širdies kraujagyslių, aterosklerozės, tromobozės formavimąsi ir stabdo įvairius uždegiminius procesus organizme.

Vynas patiekalų gaminime
Vynas patiekalų gaminime

Lietuva nėra vyno šalis. Čia prastos sąlygos augti vynuogėms, maža vyno vartojimo kultūra ir dėl to beveik nėra vietinių įsisenėjusių tradicijų, kaip panaudoti vyną maisto ruošime. Tikėkimės, kad su laiku dar bus atrastos lietuviškojo vaisių ir uogų vyno panaudojimo kulinarijoje ir konditerijoje galimybės. Pasiūlysime Jums susipažinti su pagrindinėmis taisyklėmis, kaip panaudoti vyną maisto ruošime. Yra tūkstančiai būdų, kaip naudoti vyną. Mes...

 Daugiau straipsnių
Ar žinote, kad...

Perlinių kruopų košė bus baltesnė, jei pavirusį vandenį nupilsite ir kruopas užpilsite kitu verdančiu vandeniu.

Rodyti kitą patarimą
Reklama
Dienos populiariausi
Keksiukai su spanguolėmis Žemaičių blynai su faršu Krevetės grietinėlės padaže Ananasas grilyje Kugelis su cukinija Želė tortas „Vasarėlė“
Reklama
Prisijunk prie mūsų!