Straipsniai
Greita paieška
Receptai
Draugai

Pieno pakaitalai

2011-01-11 16:42:38
Spausdinti Komentarai     Teksto dydis
Pieno pakaitalai

Europoje pieno pakaitalai labai populiarūs, o Lietuvoje jie po truputėlį tik atsiranda, todėl dar yra savotiška „neatrasta žemė“. Pieno pakaitalai – tai įvairių riešutų, javų bei sojos gėrimai. Pavadinimas „pieno pakaitalai“ atspindi ne tik vartojimą, bet ir produkto sudėtį. Šiuose gėrimuose yra daug baltymų, mineralų ir vitaminų. Jie vartojami panašiai kaip ir pienas: juos galima gerti, užpilti sausus pusryčius, balinti kavą ir t.t. Pieno pakaitalai parduodami jau paruošti gerti (su priedais arba tiesiog gryni) arba milteliais. Iš miltelių galima pasigaminti norimos koncentracijos gėrimą, dėti miltelius į ruošiamą košę. Atidarytos miltelių dėžutės nereikia laikyti šaldytuve, todėl tokie pakaitalai labai patogūs vykstant į kelionę.

Labiausiai šie pieno pakaitalai naudingi žmonėms, kurie netoleruoja arba silpnai toleruoja laktozę. Svarbu atkreipti dėmesį, kad pagyvenusių žmonių ir mažų vaikų organizmai natūraliai prasčiau geba skaidyti laktozę, todėl pieno produktai jiems gali kelti virškinimo problemų (dažniausiai – pilvo pūtimą) ir net sukelti alergiją.

Pieno pakaitalai gali būti naudingi:

  • Kai norima sumažinti sočiųjų riebalų vartojimą ir pakeisti juos nesočiaisiais riebalais, vengdami viršsvorio ir didelio cholesterolio lygio.
  • Negalime pieno vartoti dėl jo sukeliamos alergijos arba dėl laktozės netoleravimo.
  • Norime vartoti tik ekologiškus produktus.
  • Jei susilpnėjusi fermentų veikla ir pieną suvirškinti sunku.
  • Nenorime vartoti gyvulinės kilmės produktų.
  • Pieno nemėgstame arba atsibodo jo skonis.


Pieno pakaitalai tinka vaikams

Dažna mama yra patyrusi, kad nėra taip paprasta pripratinti vaiką prie karvės pieno – mažylius neretai nuo jo beria. Tai daryti reikėtų palaipsniui, ir čia gali pagelbėti pieno pakaitalai, ypač migdolų, ryžių, sojos. Vaikui galima duoti karvės pieno, migdolų pieno, sojos pieno ir pan. pakaitomis. Migdolai – labai vertingas ir labai lengvai pasisavinamas baltymas, todėl migdolų pienas ypač rekomenduojamas mažiems vaikams.

Migdolų pienas

Migdoluose daug geros kokybės baltymų (19 g/100 g), kuriuose didelė L-Arginine amino rūgšties, kuri saugo mūsų kraujagysles, koncentracija. Migdolų riebalai (51%) – neprisotintos riebalų rūgštys, kurios mažina blogojo ir didina gerojo cholesterolio lygį bei mažina širdies ligų riziką. Migdoluose gausu skaidulų – 12 %, iš kurių 80 % netirpios. Jos gerina žarnyno veiklą, teikia sotumo jausmą, kaip liudija tyrimai, mažina storosios žarnos vėžio riziką. Tirpios skaidulos mažina cholesterolio bei cukraus lygį kraujyje, o tai svarbu sergant širdies ligomis ir diabetu. Migdoluose daug (2,6 g/100 g) mineralų: kalio, magnio, kalcio, fosforo, vario bei geležies. Taip pat šiek tiek antioksidantų – cinko ir seleno. Migdoluose ypač daug vitamino E (24 mg/100g) – antioksidanto, svarbaus mūsų odai, akims, kraujagyslėms ir širdžiai. Taip pat yra vitamino B7 (H), B2 ir B3. Medicininiai tyrimai patvirtina migdolų teigiamą poveikį įvairių ligų prevencijai. Tai puikus maistas vaikams (nuo 6 mėnesių) bei vyresniems žmonėms.

Sojos pakaitalai

Soja – vienas maistingiausių augalų pasaulyje. Sojoje daug baltymų, kurie turi daugumą amino rūgščių. Joje gausu tirpių skaidulų (svarbių vėžio prevencijai) ir natūralių izoflavonų (svarbių moterų hormonų balansui). Deja, daug žmonių sojai yra alergiški (dažnai ir tie, kurie alergiški pienui) ir ją sunkiai virškina. Žmonėms dažnai nerimą kelią sojos genetinis integralumas. Be to, paprastai soja turi specifinį prieskonį. Tačiau, jei sojos produktai yra sertifikuoti, ekologiški, tai reiškia, kad jų genetinį integralumą kontroliuoja nepriklausoma sertifikavimo institucija ir jie negali būti modifikuoti. Jei Jums nepatiko ragautas sojos pienas, vadinasi, tas produktas nebuvo aukštos kokybės. Vartotojai teigia, kad ekologiškos aukštos kokybės sojos skonis yra tiesiog puikus.

Komentarai0

Panašūs straipsniai

Naudingasis imbieras
Naudingasis imbieras

Imbieras yra kilęs iš Pietų Azijos, džiovintu pavidalu pasiekė Viduržemio jūros regioną ir viduramžių laikais tapo vienu populiariausiu prieskonių Europoje. Jau prieš 5000 metų imbieras buvo rekomenduojamas peršalus, karščiuojant. Kinų jūrininkai kramtydavo imbierą arba dėdavo jo į maistą kaip priemonę nuo jūros ligos. Graikai dievino imbierą dėl jo savybės pagerinti virškinimą.

5 įdomūs faktai apie maistą
5 įdomūs faktai apie maistą

Ar žinojote, kad...

Arbata
Arbata

Virdulį pripildykite šviežio nufiltruoto vandens ir užkaiskite. Arbatos paruošimui daug įtakos turi vandens kietumas. Jei užplikysite minkštu vandeniu - arbata bus skaidri. Jei kietu - drumsta ir po kelių minučių arbata gali pasidengti plėvele. Vandenį patariama suminkštinti buitiniais filtrais.

 Daugiau straipsnių
Ar žinote, kad...

Daugiausiai vitaminų yra gūžinio arba žiedinio kopūsto kote. Jį galite nulupti ir sutarkuoti salotoms, ar tiesiog suvalgyti.

Rodyti kitą patarimą
Reklama
Dienos populiariausi
Cukinija su pomidorų-česnako užpilu žiemai GRYBAI  SU BALTU PADAŽU Sūrio padažas makaronams Kepta žuvis marinate Kugelis su cukinija Purūs keksiukai
Reklama
Prisijunk prie mūsų!