Straipsniai
Greita paieška
Receptai
Draugai

Špinatai

2011-05-24 11:38:27
Spausdinti Komentarai     Teksto dydis
Špinatai

Špinatai - labai maistinga daržovė, joje rasite riebalų, augalinių baltymų, angliavandenių, chlorofilo bei mineralinių druskų. Taip pat netrūksta ir vitaminų: A, B1, B2, B6, C, PP, P, E, D2, K. Beje, visi šie vitaminai išlieka ir termiškai apdorojant špinatus. Špinatuose gausu kalio, magnio, lengvai pasisavinamų geležies ir jodo druskų.

Jų ypač rekomenduojama valgyti paaugliams, taip pat tiems, kuriuos kamuoja anemija, hipertenzija, nervinis išsekimas, rachitas, tuberkuliozė ar diabetas, nes organizmas lengvai pasisavina naudinguosius špinatus.
 
Špinatai didina hemoglobino kiekį kraujyje, gerina skydliaukės darbą, stimuliuoja virškinimo sistemą, stabdo ląstelių senėjimo procesus, stiprina žmogaus imunitetą.
 
Vienintelis špinatų trūkumas - juose yra daug oksalo rūgščių. Todėl jų vartojimą reikėtų riboti vaikams ir tiems, kurie serga kepenų, tulžies pūslės ir dvylikapirštės žarnos ligomis, nefritu.
 
Beje, šviežiuose špinatuose oksalo rūgštis yra nepavojinga. Verdant daržoves ją galima neutralizuoti į vandenį įpylus grietinėlės ar pieno.
 
Špinatai puikiai dera su sūriu, šonine, pomidorais, kedrų riešutais. Kadangi net ir termiškai apdoroti špinatai išlieka sodrios žalios spalvos, juos dažnai naudoja pyragų ir užkepėlių įdaruose.
 
Špinatų reikia skinti arba įsigyti tiek, kiek galėsite suvalgyti iš karto. Šaldytuve neplautus špinatus galima laikyti 2-3 dienas. Užšaldytus - neilgiau kaip 3 mėn.
Komentarai0

Panašūs straipsniai

Kuo ypatinga baltoji arbata?
Kuo ypatinga baltoji arbata?

Jau neblogai žinome, kad yra juodoji, raudonoji, žalioji, mūsų liaudiškosios ramunėlių, čiobrelių, melisų, kmynų ir kitos arbatos. Baltoji arbata - daug kam dar yra naujiena. Tai - subtilus, elegantiškas gėrimas. Ji reikalauja išskirtinio dėmesio tiek ją ruošiant, tiek skanaujant.

Gero arbūzo paieška
Gero arbūzo paieška

Arbūzas – tai didelis naudingų medžiagų lobynas. Jo minkštimas – puikus ląstelienos šaltinis organizmui. Ji ne tik padeda sureguliuoti virškinimą, tačiau yra puiki priemonė skrandžio negalavimams malšinti, nes neutralizuoja rūgščių perteklių. Dėl minkštime esančių švelnių maistinių skaidulų arbūzas sumažina cholesterino kiekį.

3D tapyba gali būti marginami ir indai
3D tapyba gali būti marginami ir indai

Tai Jus tikrai sužavės! Teptuku galima sukurti ir trimatį vaizdą! Ar norėtumėte pavalgyti iš tokios lėkštės, kurioje plaukioja gražiausios žuvys? Kaip tai atrodo vizualiai sužinosite pažiūrėję video! :)

 Daugiau straipsnių
Ar žinote, kad...

Salotoms ir mišrainėms majonezą galite pakeisti grietine, sumaišyta su kietai virto kiaušinio tryniu ir šaukšteliu garstyčių.

Rodyti kitą patarimą
Reklama
Dienos populiariausi
Šašlykai marinuoti kefyre Naminė pica Čenakai Želė tortas „Vasarėlė“ Įprasti morenginiai sausainiai Kepta žuvis marinate
Reklama
Prisijunk prie mūsų!